Levering binnen 4 dagen | Verzending 6,90€

Veelgestelde vragen

 

QHier zijn een reeks vragen die we hebben opgesteld om al uw mogelijke vragen voor, tijdens of na uw aankoop te beantwoorden.

Bij Endado blijft klantenservice centraal staan. Daarom, als u het antwoord op uw probleem niet in deze regels vindt, aarzel dan niet om ons te schrijven en we zullen u graag helpen.

1. Repareer uw auto tegen een betaalbare prijs

Bij Endado weten we dat het bezoeken van de werkplaats een ervaring is die meestal resulteert in een dure rekening. Net als u hebben wij deze situatie vele jaren doorstaan.

Daarom bieden wij u op onze website alle onderdelen en oliën die u nodig heeft voor uw auto tegen de beste prijs, thuis en met onze gespecialiseerde technische ondersteuning. Geen onaangename verrassingen meer bij een bezoek aan de monteur!

2. Hoe plaats je je bestelling?

Om de vervangende onderdelen te vinden die uw auto nodig heeft, hoeft u alleen maar het merk, het model en de motor te selecteren. Hieronder vindt u de volledige catalogus met reserveonderdelen die beschikbaar zijn voor de auto in kwestie. In sommige gevallen worden twee verschillende opties voor reserveonderdelen weergegeven. Vraag dan bij ons na welk product geschikt is voor uw auto.

U kunt onze zoekmachine gebruiken om een ​​referentie aan te geven, door het menu bladeren of direct naar de best verkochte reserve onderdelen en oliën gaan. Je voegt de producten toe aan je winkelmandje en als je ze allemaal hebt, kun je je aankoop afronden!

3. Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten bedragen € 6,90, ongeacht het bedrag van uw bestelling.

 

4. Waar verzenden jullie mijn bestelling en wanneer komt deze aan?

Wij verzenden door het hele land.

De levertijd staat vermeld in het dossier van elk product. Meestal verzenden we de bestelling binnen 4 werkdagen, maar dit hangt van veel factoren af. De bezorgdatum van de bestelling staat vermeld in het overzicht van uw winkelwagen.

Bestellingen worden verzonden in onze kartonnen doos, elke navulling en de originele verpakking. We stoppen papier in de verpakking om de gaten op te vullen en de beweging van de stukjes te dempen.

U kunt de status van uw bestelling volgen door in te loggen op uw klantengedeelte, waar u in realtime informatie krijgt. We sturen u het trackingnummer van uw bestelling per e-mail wanneer deze ons magazijn verlaat. Als je meer informatie nodig hebt, mail ons dan op  [email protected] met je ordernummer en we helpen je graag verder.

 

5. Hoe werkt onze voorraad?

Wanneer we aangeven dat een product "Op voorraad" is, betekent dit dat het beschikbaar is in ons magazijn of in dat van een van onze distributeurs. Het magazijn van waaruit we de zendingen doen, ontvangt het dezelfde dag en levert het binnen 4 werkdagen af.

Wanneer we aangeven dat een product "Op bestelling" is, betekent dit dat het niet direct beschikbaar is, maar dat we zullen proberen het te verkrijgen door het rechtstreeks bij de fabrikant aan te vragen. Indien voorradig zullen wij deze op de aangegeven datum bij u afleveren. Als het product niet beschikbaar is, zullen we het uit de bestelling verwijderen en het bedrag van dat artikel terugbetalen.

 

6. Hoe betaal ik mijn bestelling?

We bieden vier manieren om de betaling uit te voeren:

  • Kreditkarte
  • PayPal
  • Overschrijving
  • iDEAL

 

Betalingen op onze website zijn volledig beveiligd met Visa, MasterCard, PayPal en VeriSign. Door een bestelling te plaatsen op onze website profiteert u van alle garanties van totale betalingszekerheid en naleving van de huidige wetgeving.

We slaan geen informatie op met betrekking tot uw creditcard of PayPal-account.

 

7. Hoe vraag ik een factuur aan?

Het enige dat u hoeft te doen, is naar uw klantenruimte gaan met uw inloggegevens en de factuur voor elke bestelling downloaden.

Als u om welke reden dan ook bepaalde informatie op uw factuur moet wijzigen, aarzel dan niet om ons een e-mail te sturen naar [email protected]. We sturen u uw factuur per kerende post met de gevraagde wijzigingen.

 

8. Zijn het originele onderdelen?

Al onze stukken zijn origineel en van de hoogste kwaliteit.

We nemen uw veiligheid serieus, daarom werken we alleen met wereldberoemde fabrikanten van wereldklasse. In Endado vind je geen witte merken of tweedehands onderdelen.

Ook vindt u er geen reserveonderdelen voor de merken Seat, Renault, Volkswagen, Opel, etc. Maar dat betekent niet dat deze onderdelen niet officieel of origineel zijn, want automerken maken geen vervangende onderdelen.

Automerken maken auto's en kopen onderdelen voor hun modellen in bij verschillende onderdelen fabrikanten zoals Bosch, Sachs, Hella en Brembo. Deze zelfde fabrikanten zijn onze leveranciers in Endado.

 

Wanneer u dus een vervangend exemplaar bij Endado koopt, ontvangt u thuis hetzelfde vervangend exemplaar als bij een officiële dealer. Met het verschil dat dit onderdeel in Endado je 70% minder kost ;)

 

9. Waarom zijn onze prijzen zo laag?

Omdat we de traditionele distributieketen doorbreken. Historisch gezien, en tot de komst van internet, verliep de verkoop van reserveonderdelen via veel tussenpersonen.

De onderdelen verlaten de fabrikant, worden naar een distributiegroep gestuurd, vervolgens naar een onderdelenwinkel en gaan vervolgens naar de garage om de eindklant te bereiken. En onderweg profiteert elke schakel in de keten.

Dit is de reden waarom u als eindklant zoveel betaalt voor uw auto-onderdelen en de rit naar de werkplaats zo desastreus lijkt.

Bij Endado hebben we de keten vereenvoudigd en sturen we u de onderdelen rechtstreeks van de fabrikanten of de belangrijkste distributiegroepen naar uw huis.

 

10. Hoe kan ik een product retourneren?

Na ontvangst van je pakketje heb je 30 dagen de tijd om één of meerdere stuks terug te sturen. We vragen alleen dat je het onderdeel niet in elkaar zet en dat je de productdoos beschermt. Stuur ons een e-mail naar [email protected] en wij vertellen u de te volgen procedure.

De kosten voor het retourneren van één of meerdere bestellingen bedragen € 12,90. Als de retourzending het gevolg is van een fout van onze kant of een beschadigd onderdeel, kost het je niets.

We storten het geld binnen 6 werkdagen na ontvangst van het artikel in ons magazijn terug op je rekening.

 

11. Wat gebeurt er bij een defect product? Moet ik aanspraak maken op de garantie?

Binnen 2 jaar na aankoop kunt u voor elk product gebruik maken van de garantie. De uitoefening van uw garantierechten kost u niets:

  1. Stuur ons een e-mail naar [email protected] waarin u aangeeft dat u garantie wilt afdwingen, evenals het ordernummer, het te retourneren product en het technische gegevensblad van uw auto en de afgelegde kilometers met het onderdeel gemonteerd.
  2. Wij regelen een afhaling via een koeriersdienst op het adres van uw keuze. Als je de kartonnen doos hebt bewaard waarin de producten van je bestelling waren verpakt, prima! Maar aangezien je het waarschijnlijk in de prullenbak heeft gegooid, raden we je aan de items in een doos te doen om de verpakking van het stuk tijdens het transport te beschermen.
  3. Zodra we uw pakket hebben ontvangen, zullen we het afleveren bij de technische dienst van de fabrikant van het product in kwestie voor hun analyse en ervaring. De fabrikant brengt binnen maximaal 45 dagen zijn rapport uit, dat wij u toesturen. Als het gunstig is en het probleem te wijten is aan een origineel defect of een verborgen defect, ontvang je het bedrag van de retourzending van het stuk op dezelfde betalingsmethode binnen een maximale periode van 2 dagen.