In een koplamp is de lamp die het licht genereert net zo belangrijk als de rest van de montage.
Bedenk dat als de auto slechts één lamp verlichtte, een groot deel van het licht verloren zou gaan zonder op de weg te focussen.
Jaren geleden hadden koplampen een reeks prismavormige geometrische figuren die in het glas zelf waren uitgehouwen, die verantwoordelijk waren voor het breken van het licht en het omleiden naar het gebied van de weg dat moest worden verlicht.
Maar tegenwoordig hebben auto's complexe oppervlaktekoplampen, gebaseerd op het gebruik van reflectoren in het zilveren deel van de lens .
Om deze reden zijn de koplampen gemonteerd voor glanzende metalen reflectoren.
De technologie is sterk geëvolueerd en de koplampen worden steeds succesvoller. De kristallen die ze bedekken zijn nu transparant en glad.
Laten we eens kijken wat de soorten koplampen zijn op basis van hun manier om het licht van de lamp of lamp te reflecteren:
De markt heeft een lange weg afgelegd op dit gebied en autofabrikanten bieden moderne optische oplossingen aan klanten die bereid zijn wat meer geld uit te geven aan de verlichting van hun auto. Hier kunnen we de meest voorkomende soorten koplampen op de markt zien:
Dit zijn de koplampen die door de meeste huidige auto's worden gebruikt, omdat ze goedkoop en erg handig zijn.
Ze zijn gemaakt van een reflecterend materiaal dat de lichtstraal naar de weg leidt.
Het mooie is dat de lampen een groot lichtpotentieel hebben en dat de prijs van de reserveonderdelen zeer betaalbaar is .
Het zijn gasontladingslampen.
De doorgang van elektriciteit zorgt ervoor dat het gas oplicht en geeft een meer blauwachtig licht dan dat van halogeenkoplampen.
Het sterke punt is dat het energieverbruik veel lager is dan dat van halogeenlampen . Bovendien lijkt de kleur van het licht dat ze uitstralen meer op het natuurlijke, wat minder vermoeiend is voor de ogen tijdens lange reizen.
Omdat het licht kouder is, is het noodzakelijk om een koplampsproeiersysteem uit te rusten om sneeuw of modder te verwijderen die zich ophoopt op het buitenoppervlak van de koplampen.
Het is het modernste systeem. Het bestaat uit een reeks punten of diodes die licht genereren, waarbij het energieverbruik praktisch onbestaande is .
Evenzo is LED-verlichting ook erg handig, omdat deze praktisch net zo lang meegaat als de auto, dus vervanging is niet nodig, tenzij de koplamp kapot is door een klap of een defect.
Als u de hoofdkoplamp van uw auto moet vervangen, vindt u bij Endado het beste aanbod van dit soort reserveonderdelen tegen een uitzonderlijke prijs .
Blader door onze website en u zult versteld staan van het aantal referenties dat we beschikbaar hebben.